keskiviikko 29. toukokuuta 2013

Holiday del 1

Vi hade båda en vecka ledigt i mitten av maj. Vi funderade länge på vad vi skulle göra och beslutade i ngt skede att ta det ganska lugnt, kanske stanna någonstans utanför Brisbane någon natt och göra några dagsturer. Skön känsla på fredageftermiddag, när jag visste att det var dags för semester för oss båda!

Fredag 10 maj

Semestern började på ett otroligt sätt, nämligen med The Gaslight Anthems konsert! Bandet är en av mina favoriter och det hade harmat mig att alla biljetter var slutsålda. På jobbet på djurparken, medan jag städade fågelburar, så såg jag några amerikanska tatuerade män i svarta kläder. De skulle kunna vara ett band tänkte jag...medan jag skrubbade fågelbajs insåg jag plötsligt att The Gaslight Anthem är i Brisbane. Tankarna snurrade vidare och under pausen, hoppades jag på att se dem igen. Nu var det ett större gäng för att ta ett foto med en koala. Efter lite detektivarbete, var jag ganska säkert på att det var dem och när de gick förbi mig kändes det att jag måste säga något. "Excuse me, are you guys The Gaslight Anthem?" Och efter ett jakande svar: "I love your music!" Ja, det var det bästa jag fick ur mig just då. Trummisen Benny(som jag ej visste då)skakade hand. Efter lite small talk och det kom fram att jag inte hade biljett till konserten och han erbjöd att sätta mig på gästlistan och frågade efter mitt namn. Jag hade nästan problem att stava mitt namn, det var så svårt att tro att det faktiskt hände. Hela eftermiddagen var jag överivrig och även om en lorikeet beslöt att sikta bajs på mig så gjorde det inget!På kvällen var det dags för konsert!Lite nervös var jag nog att skulle mitt namn vara på listan men som tur var det och vi det var en superkonsert med många omtyckta sånger!




Lördag-Söndag 11-12 maj

På lördag började vi morgonen med ngt som blivit en av våra favoritsysslor på veckoslutsmorgnar. Vi gick ner till parken vid floden, tog med en piknikfilt och våra böcker. Först via kafeet för varsin Café Latte och sedan njuta av solen. Väldigt avslappnande.
Sedan var det dags för fotismatch och efter några förluster blev det en klar vinst och det var så roligt att spela. På söndagen var det morsdag, största delen av den australienska släkten samlades på mormors boende för morning tea. De har tur som är så många och bor så nära. Eftersom min släkt är ganska liten och tyvärr bor på olika håll, så är det trevligt att se dessa "släktträffar".
På kvällen for vi på bio med största delen av familjen och såg på Star Trek 2. Jag tänkte nästan somna  i slutet av filmen, vet inte om det berodde på kvaliteten eller längden. Det var väl en helt ok film.












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti